почетна

о нама

активности

правна акта

информишите се

архива

контакт
АРХИВА
текући месец
претходни месец
текућа година
за период:
година: 
месец:  

АРХИВА    ТЕКУЋА ГОДИНА

сви 2025.


30.06.2020.

 

Е-ТРГОВИНА У СРБИЈИ УДВОСТРУЧЕНА ТОКОМ КОРОНЕ: ОД ИГЛЕ ДО ЛОКОМОТИВЕ ПРЕКО РАЧУНАРА

 

Танјуг | 30. јун 2020. 12:44 | Коментара: 0

 

Електронска трговина у Србији дуплирана је током пандемије корона вируса, а највише су се куповале намирнице, мали кућни апарати, рачунари и рачунарска опрема, одећа и обућа

 

Depositphotos

 

Електронска трговина у Србији дуплирана је током пандемије корона вируса, а највише су се куповале намирнице, мали кућни апарати, рачунари и рачунарска опрема, одећа и обућа.

 

Продаја средстава за дезинфекцију и за заштиту од вируса порасла је осам пута, саопштила је дигитална агенција Namics.

 

Очекује се даљи развој е-трговине пошто је корона вирус почео да мења навике потрошача.

 

Стручњаци дигиталне агенције Namics за е-комерц објашњавају да оваква ситуација прати дешавања на светском нивоу и додају да је, према статистици сајта Ecommerce News Europe, куповина путем интернета у Европи порасла за 57 одсто.

 

На одлуку потрошача да одаберу електронску уместо обичне трговине утицала је чињеница да су људи више времена проводили код куће, а самим тим и више користили интернет.

 

Купци су у обзир узимали измењено радно време продавница, а желели су и да избегавају гужве.

 

"Корона је несумњиво променила навике потрошача, па су многи купци први пут користили услуге електронске трговине, а други су само учврстили овај образац понашања. Због тога је претпоставка да ће е-комерц тек просперирати. На пример, истраживање нашег партнера, платформе Salesforce, показује да 36 одсто потрошача не планира да се врати у традиционалне продавнице, све док не буде доступна вакцина против короне", наводи Филип Горт из Namicsа.

 

Горт подсећа да се слична ситуација десила 2003. године током епидемије САРС-а, али истиче да су већа доступност интернета и размере раширености корона вируса утицали на то да прелазак на електронску трговину буде још већи.

 

"Пандемија се највише одразила на продају дезинфекционих средстава и средстава за заштиту против вируса. Овај сегмент је порастао чак осам пута, док је куповина тоалет папира путем интернета скочила за два пута. Онлајн путем се много трговало и конзервираном храном".

 

Са друге стране, изостала је куповина кофера, па се овај сегмент смањио за 77 одсто.

 

"У марту и априлу месецу потрошачи нису куповали ни опрему за организацију венчања, момачких и девојачких вечери?, анализира Горт податке Дигиталног економског индекса.

 

Горт напомиње да електронска трговина већ дуги низ година обликује тржиште, а да ће COVID-19 само утврдити колики су њени домети: "Почевши од тога да потрошачи упоређују цене производа на сајтовима и у продавницама, па до тога да пријатељима и породици препоручују одређене сајтове, електронска трговина постала је део наше свакодневице. Ипак, колики су домети е-трговине, са сигурношћу ћемо сазнати тек кад се потребе и навике корисника врате у регуларне токове", закључује Горт.

 

Софтверски стручњаци агенције Namics развијали су е-комерц пројекте за познате компаније на немачком говорном подручју као што су Victorinox, Migros, Bucherer и Kaufland.

 

Дигитална агенција Namics се више од 20 година бави дигиталном трансформацијом пословања, а од 2014. године присутна је и на тржишту Србије.

 

Namics запошљава око 500 професионалаца у Сент Галену, Цириху, Франкфурту, Минхену, Хамбургу и Београду, а има тимове за Java, .NET, PHP и Frontend програмске језике, Salesforce тимове, као и тимове за дизајн и QA.

 

КОНФЕДЕРАЦИЈА СЛОБОДНИХ СИНДИКАТА
www.KSS.org.rs www.KonfederacijaSS.org.rs konfederacija.ss@mts.rs 011/3863.033, 3863.233, 3863.313 факс: 011/3863.200