АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
08.02.2019.
У КЦС СПРЕМНИ ЗА 113.000 ПРЕГЛЕДА
Б. РАДИВОЈЕВИЋ | 08. фебруар 2019.
Из Клиничког центра Србије поручују да је неискоришћен велики број термина за посету специјалистима. За три месеца, 15 одсто термина незаказано, а на њих 30 одсто пацијенти се нису појавили
Преглед код лекара специјалисте
У СВИМ специјалистичким службама Клиничког центра Србије, за све врсте специјалистичких прегледа, у фебруару и марту, с пресеком у четвртак, има чак 113.237 слободних термина. И поред тога, дешава се да пацијенти из домова здравља излазе са тзв. отвореним упутом за специјалисту, без заказаног термина, а изабрани доктори се жале да специјалисти у клиникама не дају термине за заказивање. Примаријус др Снежана Половина, директор Поликлинике КЦС, тврди, за "Новости", да ако и има проблема са заказивањем код специјалисте, разлог сигурно није недостатак термина.
КЦС је 5. фебруара, као и сваког петог у месецу, објавио слободне термине за прве специјалистичке прегледе и контроле за наредни месец.
- Овог месеца објављен је 92.441 слободан термин за прве и контролне прегледе - кажу у управи КЦС. - Са преосталим слободним терминима за фебруар, који су отворени 5. јануара, у овом тренутку за специјалистичке прегледе и контроле, на свим клиникама КЦС, има 113.237 слободних термина.
Докторка Половина каже да кроз Интегрисани здравствени информациони систем (ИЗИС) у сваком тренутку може да види колико је термина искоришћено:
- На ендокринологији, рецимо, рачунајући и тријажне амбуланте, у овом тренутку имамо најмање 95 слободних термина за другу половину марта. Администратор сваке клинике, према потреби, ујутру отвара додатне термине за следећи дан. Може да се догоди да пацијент не може да закаже преглед код лекара којег он жели, али не и да у специјалистичкој служби уопште нема термина.
Зашто се, онда, дешава да пацијент од изабраног лекара, уместо упута са термином, добије само информацију да термина код специјалисте једноставно - нема?
- Изабрани лекари можда немају праву информацију - да се термини за специјалистичке прегледе допуњавају на дневном нивоу. Ако од изабраног лекара добије информацију да термина нема, пацијент би требало да пита да ли постоји могућност да се преглед закаже у служби, а не на име специјалисте, зато што имамо могућност интерних термина, па ћемо интерним упутом да преусмеримо пацијента - објашњава докторка Половина.
Према процедури, кад добије упут за консултативни специјалистички преглед, пацијент бира код којег ће лекара. Ако код њега нема термина, изабрани лекар би требало да понуди слободне термине код других специјалиста или у општој тријажној амбуланти.
- У последња три месеца, од укупног броја термина за прегледе, 15 одсто их је остало незаказано, а на заказаним прегледима се око 30 одсто пацијената није појавило - објашњава др Половина. - Министарство је апеловало да они који не могу да дођу откажу свој термин, како би га искористио други пацијент. Лично сам звала неке од пацијената који нису дошли. Рекли су ми или да се уопште не сећају да су имали заказан преглед, или да нису узимали прописану терапију па зато нису дошли. Једна пацијенткиња је, рецимо, четири сата каснила на преглед јер је целу ноћ гледала неки ријалити па се успавала.
ПРЕД ПОЛИКЛИНИКОМ 850 ПАЦИЈЕНАТА
СА упутом, без заказаног термина, 5. фебруара ујутру у КЦС је, према речима др Снежане Половине, дошло 850 пацијената:
- Нехумано је да пацијенти са упутом без термина долазе рано ујутру и стоје да бисмо им заказали термин. Све то може да се уради код изабраног лекара. Наши специјалисти су дужни и да све контролне прегледе закажу у термину важења упута, значи за шест месеци.
|