АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
11.03.2022.
ДруштвоЈЕДНОСТАВНИМ ПРЕНОСОМ БРОЈА ДО БОЉЕ УСЛУГЕ
Novosti online 11. 03. 2022. у 18:00
ТАЛАС поскупљења у протеклих годину дана није заобишао ни тржиште телекомуникационих услуга.
Фото: АП
Само један од три водећа оператора уопште није подизао цене у претходном периоду, они који јесу наишли су на негодовање и незадовољство корисника. Раније, док није постојала могућност преноса броја у другу мрежу, корисници нису имали пуно избора осим да прихвате нове услове, данас је ситуација знатно другачија.
Преносивост броја постоји у свим земљама Европске уније и региона и сматра се важним механизмом подстицања конкуренције и либерализације тржишта. У Србији је за десет година пренето више од милион бројева, а очекује се да ће на динамичном тржишту телекомуникација у наредном периоду бити још више "трансфера".
Кретања корисника из једне у другу мрежу прате се на годишњем нивоу, а према извештајима Регулаторне агенције за електронске комуникације и поштанске услуге (РАТЕЛ), у 2021. години корисници су највише прелазили у А1 Србија. Овај мобилни оператор има убедљиво најбољи однос пренетих бројева у и из мреже, а тиме и раст број корисника према овој категорији од 9.564. Мтс такође има позитивну разлику од 1.484 броја, док је Yettel (до скоро Теленор) "у минусу" за чак 16.517 бројева у 2021.
У прилог овим подацима иде и чињеница да је пренос броја данас једноставан, брз и бесплатан. Број који се преноси остаје у потпуности исти, укључујући префикс (063, 069, 060, ...), а који се користи све време без било каквих прекида. Цео процес траје само четири дана, а све се завршава код новоодабраног оператора, где се и подноси захтев.
(Промо)
|