АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
27.05.2018.
ПАРКИНГ СЕРВИС ГУБИ 2.000 МЕСТА, ПОЛА ДАТО АЕРОДРОМУ ГРАТИС
27.05.2018. |20:05 Аутор текста: Маја Николић
Једно од најпрофитабилнијих градских предузећа Паркинг сервис није сигурно да ће ове године моћи да понови успехе из претходних. Разлог је губитак више од 2000 паркинг места, од чега је, више од половине, већ уступио концесионару београдског аеродрома.
Извор: Н1
Да ли се уступањем паркинга приватним инвеститорима угрожава рад тог предузећа које због тога мора да шири зонирана подручја и тиме надомешћује губитак? Док у Паркинг сервису не оговарају на питања Н1, у Граду то негирају.
Да ли је француском концесионару "упала кашика у мед" када му је дато да наредних 25 година управља београдским аеродромом? Јер, испоставља се, уз аеродром, следи и "поклон пакет". Од државе 28 парцела око аеродрома вредних 180 милиона динара, од Града паркинг и гаража са 1106 места којима је до сада управљало јавно предузеће Паркинг сервис.
"Као оно на свадби кад од кума добијете поклон, ово је један поклон од Града инвеститору", каже Добрица Веселиновић из Иницијативе "Не давимо Београд".
"Међу нама, нормално је било да то припада аеродрому, јер то је напросто на земљишту аеродрома, али таква је била ситуација, вероватно аеродром 90-их кад је направљен није имао пара, Паркинг сервис је у то уложио, тако да је потпуно природно да аеродром има своје паркиралиште", каже на то градски менаџер Горан Весић.
Сто динара је сат паркинга на аеродрому, 800 динара за цео дан у гаражи, милионска наплата на годишњем нивоу, па рачунајте колико ће профит Паркинг сервиса бити мањи - кажу у Иницијативи "Не давимо Београд".
"Уместо да се домаћински послује, да се добра јавна
предузећа и даље развијају, она се уништавају. Урушавањем добрих
предузећа која послују с профитом, врло се јасно ставља на страну
некаквог приватног инвеститора са којим врло вероватно неко из владајуће
структуре има некакав договор", додаје Веселиновић.
На списку оних због којих губи паркинг места, налазе се и "Београд на води" због ког ће бити исељена два паркинга са 142 места, док је паркиралиште на Славији, због изградње нове саобраћајнице око фонтане, са 164 спало на 76 паркинг места.
Остаће и без тих 76 - чим се та локација прода и на
њој почне градња, потврђује нам и градски менаџер.
"Свеукупно, смањење броја паркинг места је 2005. Имајући у виду да је то велики број паркинг места, предузеће би имало проблем с остварењем пословни прихода на нивоу из 2017. године и претходних година, па ће се водити низ активности како би се проширило зонирано подручје у граду, реципрочно броју изгубљених паркинг места", саопштавају из Паркинг сервиса.
Главни разлог ширења зона, тврди градски менаџер, није зарада Паркинга, већ захвети грађана.
"Зоне постоје да би заштитиле интересе станара, да би станари могли лакше да нађу паркинг место. Други онда могу ту да буду сат, два или три, али станари могу да буду 24 сата", наводи Весић.
С чим се дубоко не слажу у Иницијативи "Не давимо Београд", уверени да ће у целој причи баш грађани извући најдебљи крај - наплатом паркинга који досад нису плаћали.
|